Na temelju odgovarajućeg matematičkog modela dizajnirane su modelske sheme procjene brzine u upravljanju asinkronim strojevima (IM) bez senzora usmjerenom na polje (FOC). Stoga, pouzdan i robustan regulator bez senzora zahtijeva korištenje detaljnijeg IM modela. Izostavljanje nelinearnih fenomena u primjeni u stvarnom vremenu, kao što su magnetsko zasićenje, gubici željeza i gubici od lutajućeg opterećenja, svakako dovodi do netočnosti procijenjene brzine zbog postojanja spomenutih fenomena u IM-u. U tom kontekstu, ovdje se bavimo problemom zanemarivanja rasipnog opterećenja i gubitaka željeza u promatraču brzine koji se temelji na modelu, sintetiziranom pomoću teorije kliznog načina, i procjenjujemo utjecaj ovog propusta na izvođenje korištenog FOC-a i algoritam praćenja maksimalne točke snage (MPPT) primijenjen za samostalni sustav za pretvorbu energije vjetra (WECS). Performanse predloženog kliznog moda motrenja brzine (SMSO), izvedene iz IM modela uključujući gore spomenute nelinearne pojave, eksperimentalno su ocijenjene u širokim rasponima brzine vjetra i IM magnetizirajućeg toka. Također se uspoređuje s estimatorom brzine referentnog adaptivnog sustava modela (MRAS), koji je izveden iz istog IM modela, kao i s pojednostavljenim SMSO, dizajniranim na temelju IM modela bez rasipnog opterećenja i gubitaka u željezu. Dobiveni rezultati pokazuju da predloženi SMSO ima veću robusnost u odnosu na nagle varijacije toka rotora u usporedbi s MRAS estimatorom brzine, dok osigurava značajno stabilniji rad i manju pogrešku procjene brzine u usporedbi s pojednostavljenim SMSO.