Kroz prvi dio rada obrađene su teorijske osnove istosmjernog motora s nezavisnom uzbudom. Zatim je obavljena teorijska analiza trofaznog tiristorskog usmjerivača i njegovih načina rada korištenih u ovom radu. Važno je za istaknuti da je izlazni napon iz trofaznog tiristorskog usmjerivača spojen na armaturni namot istosmjernog motora preko dodatne prigušnice. Stoga se napon armature kontrolira kutom upravljanja usmjerivača, odnosno smanjenjem ili povećavanjem kuta upravljanja povećava se ili se smanjuje struja armature istosmjernog motora koja je, uz konstantnu uzbudu, proporcionalna elektromagnetskom momentu. Za regulaciju struje armature (momenta) korišten je PI regulator. U ovom radu je analiziran rad istosmjernog stroja samo u prvom kvadrantu iako je topologijom korištenog tiristorskog mosta omogućen dvokvadrantni način rada.Za analizu regulacije elektromagnetskog momenta istosmjernog motora s nezavisnom uzbudom korišten je simulacijski model regulacijskog sustava u MATLAB – Simulinku. Dvije varijante modela usmjerivača su pritom korištene u simulaciji sustava regulacije. Simulacijski model je opisan sa svojim osnovnim dijelovima te su objašnjeni komunikacijski prozori modela koji se koriste za simulaciju. Na kraju rada izvršene i analizirane simulacije za dvije uzastopne skokovite promjene reference momenta istosmjernog motora u MATLAB - Simulinku te je analiziran utjecaj induktiviteta dodatne prigušnice u armaturnom krugu na valovitost i nadvišenje u odzivu momenta kao regulirane veličine.