Na novim dionicama autocesta u Republici Hrvatskoj izgrađena su nova postrojenja i instalacije u funkciji sigurnosti prometa. Iskustva u planiranju i projektiranju unaprijeđuju specijalistička znanja iz pojedinih područja struke. Za rješavanje problema, usuglašavanje i odlučivanje s pozicije investitora i ostalih sudionika u građenju nameće potrebu preciznijeg razganičavanja kompetencija i podizanja razine preuzetih odgovornosti projektanata. Aktualnim legislativnim okvirom glavni projektant je preuzeo deklarativnu odgovornost kroz svoju profesionalnu stručnost. Koordinacija projekta i svih uključenih sudionika u projektiranju zahtjeva angažman koji je prepoznat kao “inženjer znanja” u sve prisutnijim ekspertnim sustavima koji su postali bitan elementrazvoja i uporabe računalnih pomagala u planjiranju i projektiranju. U radu su prezentirani primjeri rješavanja problema u planiranju i projektiranju postrojenja i instalacije u funkciji sigurnosti prometa i prijedlog okvira novog legislativnog rješenja koje počiva na kontinuiranom praćenju i stvaranju baza znanja. Nove tehnologije opreme koja se koristi i nove mogućnosti dostupnih paketa programske podrške u projektiranju garantiraju u izgradnji prometne infrastrukture energetsku učinkovitost, racionalizaciju i zaštitu okoliša. Imperativ novog pravca projektiranja može biti postignut jedino multidisciplinarnim pristupom na razini ekspertnosti.